ΕΘΝΙΚΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝ
Διόδια - φαρμάκι στο
δρόμο προς το θάνατο
Διόδια - φαρμάκι στο
δρόμο προς το θάνατο
Άρθρο του οικονομολόγου Κώστα Κωνή
Ο εθνικός, κατ΄ επίφαση, δρόμος Κορίνθου-Πατρών είναι αναμφισβήτητα ο χειρότερος και επικινδυνότερος οδικός άξονας της χώρας μας.
Τα στατιστικά στοιχεία από τα ατυχήματα και δυστυχήματα που σημειώνονται κάθε χρόνο σ΄ αυτόν… οδηγούν απευθείας σε νεκροθαλάμους, νοσοκομεία, αναπηρίες, σε συνεργεία, σε νεκροταφεία οχημάτων, σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ της εθνικής οικονομίας και οικογενειών, σε αφανισμό νέων ανθρώπων, σε διάλυση σπιτιών, σε εκατομμύρια χαμένες εργατοώρες και εργατικού δυναμικού, σε πόνο, δάκρυα, δυστυχία.
Το καταμαρτυρούν τα αδιάψευστα στοιχεία, το ομολογεί και το επίσημο κράτος πως ο δρόμος είναι επικίνδυνος και δεν πλήρη τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το χαρακτηρισμό του ως εθνικού.
Το παραδέχεται με τις προειδοποιητικές πινακίδες που έχει αναρτήσει σε αρκετά σημεία του επισημαίνοντας την επικινδυνότητά τους σε μήκος χιλιομέτρων, εφιστώντας μας την προσοχή πως σ΄ αυτά σημειώνονται ατυχήματα.
Προσοχή, μόνο ατυχήματα και όχι και δυστυχήματα, λες και δεν συμβαίνουν, αν και πολλά απ΄ αυτά είναι θανατηφόρα. Υποκρισία και αποφυγή ανάληψης ευθύνης, η οποία αποδεικνύεται από τη δημόσια παραδοχή.
Βλέπουν και διαβάζουν τις προειδοποιητικές πινακίδες αλλοδαποί διερχόμενοι οδηγοί και αναρωτιούνται όχι μόνο γιατί πληρώνουν διόδια, αλλά και αν υπάρχει άλλος δρόμος, πιο ασφαλής, για ν΄ αποφύγουν την εθνική-καρμανιόλα.
Κι αν οι αλλοδαποί οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν διόδια, οι ημεδαποί, τα μόνιμα εκμεταλλευόμενα και εμπαιζόμενα κορόΐδα με το έτσι θέλω των αρχών και των διαχειριστών όχι μόνο πληρώνουν, και μάλιστα πανάκριβα, αλλά στην ουσία καλούνται να βγάλουν διαβατήριο προς το θάνατο, αφού είναι υποχρεωμένοι να τον διαβαίνουν, πολλοί μάλιστα καθημερινά.
Και πληρώνουν γιατί οι κουτοπόνηροι εθνοπατέρες μας και οι εκάστοτε κυβερνήσεις, οι οποίες κόπτονται δήθεν για το καλό μας, κωλυσιεργούν εδώ και χρόνια να εναρμονίσουν και ενσωματώσουν στο εσωτερικό δίκαιο οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετική με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένας οδικός άξονας για να χαρακτηριστεί ως εθνικός, άρα και να ορίζονται τέλη διέλευσής του.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τον παρέδωσε και σε ιδιώτες, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή αξίωσαν και πέτυχαν γενναία αύξηση του αντιτίμου διέλευσης.
Που;
Σε ένα δρόμο που δημιουργήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, αλλά και που τον πλήρωνε επί 45 σχεδόν χρόνια χωρίς τα χρήματά του να έχουν αντίκρισμα ως ανταποδοτικά τέλη.
Αφού όλα αυτά τα χρόνια δεν έγινε τίποτε για τη βελτίωσή του.
Σε ένα δρόμο που δημιουργήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, αλλά και που τον πλήρωνε επί 45 σχεδόν χρόνια χωρίς τα χρήματά του να έχουν αντίκρισμα ως ανταποδοτικά τέλη.
Αφού όλα αυτά τα χρόνια δεν έγινε τίποτε για τη βελτίωσή του.
Και ακόμη δεν θα είχε γίνει τίποτα αν δεν είχαμε εισέλθει στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Χάρη όμως στις πλουσιοπάροχες ενισχύσεις από τα ευρωπαϊκά ταμεία, πολλές από τις οποίες πήγαν στο βρόντο, για να μη γράψω που αλλού, αλλά και τη συνεισφορά του λαού μας, για να μην τον ξεχνούμε, έγινε ο δρόμος Αθηνών-Κορίνθου αξιόλογα προσβάσιμος, με λιγότερους κινδύνους και ατυχήματα-δυστυχήματα και αύξηση της ταχύτητας.
Και δεν είναι μόνο αύξηση των τελών διέλευσης που επιβλήθηκε πρόσφατα. Είναι και το μεγάλο ξεπούλημα στους εργολάβους και η οικονομική αφαίμαξη των Ελλήνων για έναν επικίνδυνο δρόμο και για έργο που δεν έχει γίνει.
Πρωτάκουστο!
Δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο εκχώρησε τα δικαιώματά του σε ιδιώτες που ανέλαβαν την ανακατασκευή και συντήρηση του δρόμου.
Οι οποίοι θα φτιάξουν το έργο με… δικά μας, στην ουσία, χρήματα, είτε με την προκαταβολή διοδίων, είτε ως φορολογουμένων. Και αφού το έργο ολοκληρωθεί με δικά μας, μην ξεχνιόμαστε, χρήματα, θα κληθούμε να τον ξαναπληρώσουμε για άλλα 30 τόσα χρόνια, όσα προβλέπονται από τη σύμβαση εκχώρησης, με νέα, πανάκριβα διόδια, τα οποία κάθε τόσο θα προσαυξάνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εργολάβων και τη συγκατάθεση του κράτους. Και άσε τον Έλληνα να ταλαιπωρείται.
Το θέμα είναι άρα πολύ σύνθετο για το σήμερα και το αύριο. Ήδη υπήρξαν, και πολύ σωστά, οι πρώτες αντιδράσεις από οδηγούς και κατοίκους των περιοχών απ΄ όπου διέρχεται ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, αλλά και διερχομένων από άλλες περιφέρειες της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας και προγραμματίζονται και άλλες πιο δυναμικές.
Αν πρότεινα απ΄ αυτή τη θέση τις λύσεις που έχω κατά νου ώστε να έχουν αντίκτυπο και αντίκρισμα οι οποιεσδήποτε κινητοποιήσεις, σίγουρα θα με έσερναν σιδηροδέσμιο στον πρώτο εισαγγελέα που θα έβρισκαν.
Νοήμονες και πολλαπλώς δοκιμαζόμενοι πολίτες είμαστε και ο καθένας μας θα βρει από μόνος του ή με άλλους τον τρόπο ν΄ αντιδράσει και να τιμωρήσει τους υπεύθυνους για τα διόδια θανάτου που μας επιβάλλουν.
Άλλωστε υπάρχουν ήδη κάποιες οργανώσεις πολιτών που έχουν αναλάβει το βάρος της αντίδρασης και αντίστασης στα καταχθόνια σε βάρος του λαού μας σχέδια.
Και αλίμονο αν δεν αντιδράσουμε.
Γιατί τότε θα έρθουν τα ακόμα χειρότερα που σχεδιάζουν σε βάρος μας οι υπηρέτες ξένων αφεντάδων, οι υποτελείς της παγκοσμιοποίησης.
Και τότε θα είναι πολύ αργά για να σηκώσουμε κεφάλι.
Και δεν είναι μόνο αύξηση των τελών διέλευσης που επιβλήθηκε πρόσφατα. Είναι και το μεγάλο ξεπούλημα στους εργολάβους και η οικονομική αφαίμαξη των Ελλήνων για έναν επικίνδυνο δρόμο και για έργο που δεν έχει γίνει.
Πρωτάκουστο!
Δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο εκχώρησε τα δικαιώματά του σε ιδιώτες που ανέλαβαν την ανακατασκευή και συντήρηση του δρόμου.
Οι οποίοι θα φτιάξουν το έργο με… δικά μας, στην ουσία, χρήματα, είτε με την προκαταβολή διοδίων, είτε ως φορολογουμένων. Και αφού το έργο ολοκληρωθεί με δικά μας, μην ξεχνιόμαστε, χρήματα, θα κληθούμε να τον ξαναπληρώσουμε για άλλα 30 τόσα χρόνια, όσα προβλέπονται από τη σύμβαση εκχώρησης, με νέα, πανάκριβα διόδια, τα οποία κάθε τόσο θα προσαυξάνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εργολάβων και τη συγκατάθεση του κράτους. Και άσε τον Έλληνα να ταλαιπωρείται.
Το θέμα είναι άρα πολύ σύνθετο για το σήμερα και το αύριο. Ήδη υπήρξαν, και πολύ σωστά, οι πρώτες αντιδράσεις από οδηγούς και κατοίκους των περιοχών απ΄ όπου διέρχεται ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, αλλά και διερχομένων από άλλες περιφέρειες της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας και προγραμματίζονται και άλλες πιο δυναμικές.
Αν πρότεινα απ΄ αυτή τη θέση τις λύσεις που έχω κατά νου ώστε να έχουν αντίκτυπο και αντίκρισμα οι οποιεσδήποτε κινητοποιήσεις, σίγουρα θα με έσερναν σιδηροδέσμιο στον πρώτο εισαγγελέα που θα έβρισκαν.
Νοήμονες και πολλαπλώς δοκιμαζόμενοι πολίτες είμαστε και ο καθένας μας θα βρει από μόνος του ή με άλλους τον τρόπο ν΄ αντιδράσει και να τιμωρήσει τους υπεύθυνους για τα διόδια θανάτου που μας επιβάλλουν.
Άλλωστε υπάρχουν ήδη κάποιες οργανώσεις πολιτών που έχουν αναλάβει το βάρος της αντίδρασης και αντίστασης στα καταχθόνια σε βάρος του λαού μας σχέδια.
Και αλίμονο αν δεν αντιδράσουμε.
Γιατί τότε θα έρθουν τα ακόμα χειρότερα που σχεδιάζουν σε βάρος μας οι υπηρέτες ξένων αφεντάδων, οι υποτελείς της παγκοσμιοποίησης.
Και τότε θα είναι πολύ αργά για να σηκώσουμε κεφάλι.
13 σχόλια:
Παράγουμε, ανεχόμαστε και αναπαράγουμε συνεχώς τα ίδια φαινόμενα. Μήπως έχουμε υπερεκτιμήσει τον ελληνικό λαό, των εαυτών μας μη εξαιρουμένων;;
Κατά τα άλλα χάρηκα ιδιαίτερα που επισκέφθηκα τον τόσο ενδιαφέροντα χώρο σας, με γέφυρα το Blog του καλού διαδικτυακού μου φίλου Barel
Να είστε καλά.
Kai κάτι ακόμα: Συνέδεσα το Blog σας με το δικό μου για να το βρίσκω και να το επισκέπτομαι ευκολότερα.
Ειναι ένα θέμα για μας, που περναμε την εθνική Κορίνθου- Πατρών , που μας καίει και μας εξοντώνει.
Δρόμος καρμανιόλα για τις ζωές μας.
Ας κάνουμε κάτι όλοι μαζί.
Να μη ξαναπληρώσουμε διόδια.
καλή συνέχεια.
οι φίλοι από την Πρέβεζα.
Η χαρά είναι δική μου, για την επίσκεψή σας και την σύνδεση με το blog το δικό μου.
Θάθελα μόνο να πω για το σχόλιό σας , ότι υπάρχουν πολίτες που λένε όχι στα κακώς κείμενα και σηκώνονται από τους καναπέδες τους, διεκδικώντας μια διαφορετική
ποιότητα ζωής.
Την καλησπέρα μου.
Φίλοι Πρεβεζάνοι καλά να είστε.
Πεθύμησα την πατρίδα, σύντομα θα σας επισκεφτώ.
Απ' ό,τι ξέρω το προσωπικό στα διόδια φοράει ήδη τα πουκαμισάκια με το λογότυπο "Ολυμπία Οδός". Άρα δικαιολογείται η αύξηση των διοδίων!
Στα σοβαρά τώρα, είναι αδιανόητο να πληρώνουν προκαταβολικά τα αυξημένα διόδια όσοι ρισκάρουν τη ζωή τους σ' αυτήν την καρμανιόλα!
Τόσα χρόνια διοδίων πού πήγαν; Ποιες τρύπες έκλεισαν; Και η παραχώρηση της χρήσης πώς είναι δυνατόν να ξεκινάει πριν γίνει ο δρόμος;
Είναι σαν να ανεβάζεις το ενοίκιο σ' έναν ενοικιαστή που του νοικιάζεις ημιυπόγεια γκαρσονιέρα, επειδή έδωσες το οικόπεδο αντιπαροχή και θα κτιστεί εκεί στο μέλλον 7ώροφη πολυκατοικία!
@doraF
Ασφαλώς και υπάρχουν πολίτες που λένε όχι, και διεκδικούν την ποιότητα, αλλά όπως διαπιστώνετε ίσως και σεις, δεν είναι αρκετοί.
Συνεπώς η πλειοψηφία των πολιτών είναι εκείνη που δίνει τον τόνο της παρακμής. ΄Κλείνω με ένα στίχο μου που σας τον αφιερώνω, σα να τον λέτε εσείς σε όλους μας:
"Αμετάθετα ΟΧΙ ζητούνται
για τ' άγρια ΝΑΙ της ανάγκης"
@ikor καλώς έφερες τις διαπιστώσεις και τους προβληματισμούς σου στο άρθρο- καταγγελία για την "πληρωμή θανάτου"(διόδια)των εθνικών οδών και δει Κορίνθου- Πατρών.
@ φαίδων θεοφίλου
"Αμετάθητα Οχι ζητούνται
για τ΄αγρια Ναι της ανάγκης".
Τι πιο όμορφη κατάθεση και προσφορά στο χώρο μου!
Και συμβολική θάλεγα μια που η μέρα είναι επετειακή, για τα Οχι του λαού μας απέναντι στον φασισμό και την Αντίστασή του στα μαύρα εκείνα χρόνια.
Ορθή διατύπωση " Αμετάθετα"
καλά τα λές Κώστα, αλλά δεν ξέρω πως θα δικαιωθείς. Δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει, για να τα γράφουμε και να τα λέμε μεν, αλλά κάποια από αυτά να βρίσκουν ανταπίκριση μέσω πολιτείας. Εγω δεν ξέρω πως μπορεί να γίνει αυτό, αν εσύ το γνωρίζει κάνε κάτι περισσότερο.
Καλά τα λες αγόρι μου.
Αλλά τι περιμενες δηλαδή να γίνει.
Αφού 40 χρόνια ο δρόμος τούτος είναι μια σκέτη καρμανιόλα χωρίς να ιδρώνει τ' αυτί κανενός.
Κρίμα να σφαγιάζονται άνθρωποι και να απαιτούν και διόδια.
Τώρα να δοθούν τα χρήματα να τελειώνει αυτό το μαρτυριο στον κολώδρομο.
Να τρέξει το προτζεκτ τάχυστα κύριοι.
Γιατί διαφαίνεται ότι οι εισπράκτορες εργολάβοι θα επιμυκήνουν το έργο ώστε να εισπράτουν τα τσουκτερά διόδια επιπλέον χρόνια της σύμβασης.
τρέχτε αντε μπράβο κύριοι του ΥΠΕΧΩΔΕ.
ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΡΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΚΑΒΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '50. Ο ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ. ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΠΤΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΝΤΙΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΕΧΩΔΕ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΛΑΜΙΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΟΖΑΝΗ.
Δημοσίευση σχολίου