Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015


{" κεντρική τράπεζα " Ιερώνυμος Μπος.}

-- Ρούφηξε καπνό από το πούρο του. 
Έκανε μια μικρή παύση. Ξανάρχισε..Συζήτησα την υπόθεση με τον ίδιο μου τον εαυτό.. 
Σκέψου , είπα , ότι όταν γεννιόμαστε είμαστε μέρος του ανθρώπινου είδους, και ότι έχουμε την υποχρέωση να είμαστε αλληλέγγυοι με όλους τους ανθρώπους.
 Όμως η ιδέα του "χρέους" είναι φυσική; Άν η ιδέα του " χρέους" (^ -μη φανταστείς τώρα δημόσιο και ιδιωτικό δισ , θεσμούς , Ε.Κ.Τ , ελλείμματα- ^) με υποχρεώνει να θυσιάζω την ευημερία μου, την άνεσή μου, το ένστικτο της συντήρησης και άλλα φυσικά μου ένστικτα, σε τι διαφέρει η δράση αυτής της ιδέας από εκείνη του οποιουδήποτε "κοινωνικού επινοήματος " (^ δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσεις ^ ) που έχει για μας το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα;΄
- ? Ας υποθέσουμε ότι εγώ ήμουν διαθετειμένος! να θυσιαστώ χωρίς καμιά αμοιβή, ειδικά προσωπική, δηλ, χωρίς καμιά αληθινά φυσική ανταμοιβή,
Αλλά αν η μελλοντική κοινωνία τελείωνε χωρίς να δώσει τίποτα από αυτό που εγώ ήλπιζα , να φτιάξει μια ελεύθερη κοινωνία;.

 Σε αυτή την υπόθεση γιατί , δ αί μο νες , να θυσιαστώ εγώ;

( Φερνάντο Πεσσόα , ο αναρχικός τραπεζίτης)

Δεν υπάρχουν σχόλια: