Γαλλος σοσιαλιστης , ουτοπιστης επαναστατης του 18ου αιωνα.
" Να μην ανεχεστε το να υπαρχει στο κρατος εστω και ενας μονον φτωχος ή δυστυχισμενος.
Να διακηρυσσετε οτι δεν θελετε στο Γαλλικο εδαφος ουτε εναν δυστυχισμενο, ουτε εναν καταπιεστη.
Οι δυστυχισμενοι ειναι οι δυναμεις της γης, αυτοι εχουν το δικαιωμα να μιλουν σαν αφεντες στους κυβερνητες, που τους παραμελουν".
................*
Χωρομέτρης - γεωμέτρης ο ίδιος στο επάγγελμα, ήταν 29 χρονών όταν ξέσπασε η Γαλλική Επανάσταση. Δεν ανήκει στην επώνυμη ηγεσία της.
Απ΄την αρχή βρέθηκε στις γραμμές της αντιπολίτευσης, ήρωας για το λαό, μισητός για τη νέα εξουσία, θα γνωρίσει πολλές φορές τις φυλακές της, όπως το 1790 που συλλαμβάνεται γιατί υποκινεί κινήματα ενάντια στους φόρους κατανάλωσης. (καμια σχεση με τα εξαγγελθεντα νεα φορολογικα μετρα!!!! )
................*
Εκδότης εφημερίδων (ανάμεσα στις οποίες ο περίφημος "Υπερασπιστής του λαού"), εμψυχωτής των "αβράκωτων" (οι λαϊκές τάξεις), ένας πραγματικός λαϊκός ηγέτης, πρωτοστατεί στις μεγάλες λαϊκές εξεγέρσεις της 16ης Απριλίου και της 20ης Μαΐου 1795 στο Παρίσι. Οι "αβράκωτοι" συγκρούονται με τα κυβερνητικά στρατεύματα αλλά από λάθος τακτικής δεν χρησιμοποιούν τα όπλα που διαθέτουν. Αυτό είναι και το τέλος του κινήματος των λαϊκών μαζών κατά τη διάρκεια της γαλλικής επανάστασης. Η "Συνωμοσία των Ισων" που δημιουργήθηκε λίγο μετά ήταν καταδικασμένη να μείνει χωρίς πλατιά μαζική βάση. Η απομόνωση διευκόλυνε την προδοσία και το τέλος υπήρξε σύντομο για τους επαναστάτες.
Εκδότης εφημερίδων (ανάμεσα στις οποίες ο περίφημος "Υπερασπιστής του λαού"), εμψυχωτής των "αβράκωτων" (οι λαϊκές τάξεις), ένας πραγματικός λαϊκός ηγέτης, πρωτοστατεί στις μεγάλες λαϊκές εξεγέρσεις της 16ης Απριλίου και της 20ης Μαΐου 1795 στο Παρίσι. Οι "αβράκωτοι" συγκρούονται με τα κυβερνητικά στρατεύματα αλλά από λάθος τακτικής δεν χρησιμοποιούν τα όπλα που διαθέτουν. Αυτό είναι και το τέλος του κινήματος των λαϊκών μαζών κατά τη διάρκεια της γαλλικής επανάστασης. Η "Συνωμοσία των Ισων" που δημιουργήθηκε λίγο μετά ήταν καταδικασμένη να μείνει χωρίς πλατιά μαζική βάση. Η απομόνωση διευκόλυνε την προδοσία και το τέλος υπήρξε σύντομο για τους επαναστάτες.
Όσοι διασώθηκαν, και συγκεκριμένα ο ιταλικής καταγωγής Φίλιππος Μπουοναρότι διέσωσαν με τη σειρά τους τη μνήμη εκείνων των πρώτων σκιρτημάτων του κομμουνισμού. Ο Μάρξ και ο Ενγκελς, στη διάρκεια της δεκαετίας του 1840, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το βιβλίο του Μπουαναρότι "Συνωμοσία για την ισότητα"", η επονομαζόμενη "του Μπαμπέφ".
..........*
«τον άνθρωπο που πεινάει ή έχει άμεσες βιοτικές ανάγκες, δεν τον βοηθάει μία πνευματική μόνο ισότητα. Αυτή την ισότητα την έχει ούτως ή άλλως στην φυσική του κατάσταση… Το πρώτο και πιο επικίνδυνο από όσο υπάρχουν γύρω μας, και επιπλέον το πιο ανήθικο, είναι το υποτιθέμενο δικαίωμα στην ιδιοκτησία. Ποιο είναι όμως αυτό το περίφημο δικαίωμα… εκτός από την απόλυτη επικράτηση του νόμου του πιο ισχυρού;»
............*
και για το ζήτημα της ευτυχίας: «Η ευτυχία! Ρωτήστε όποιον υποφέρει από πείνα, από δίψα, από κρύο, από υπερβολική κούραση ή από την ίδια την άγνοιά του, τι σημαίνει ευτυχία. Η απάντηση θα είναι καθαρή, ακριβής, κατηγορηματική».
Η οργάνωση διαβρώθηκε όμως από τον μυστικό πράκτορα του «Διευθυντηρίου» λοχαγό Ζωρζ Γκρισέλ (Georges Grisel), μετά από πληροφορίες του οποίου ο υπουργός πολέμου έδωσε εντολή στον νεαρό τότε στρατηγό Ναπολέοντα Βοναπάρτη ? να την διαλύσει και να συλλάβει τους ηγέτες της.
Ο Μπαμπέφ συνελήφθη στις 10 Μαίου 1796 (παραμονή της προγραμματισμένης από την οργάνωση ένοπλης εξέγερσης) και μετά από ανακρίσεις ενός περίπου έτους στην φυλακή της επαρχιακής πόλης Βαντόμ (όπου είχαν μεταφερθεί από τις 27 Αυγούστου όλοι οι κρατούμενοι ηγέτες της οργάνωσης με διαταγή του «Διευθυντηρίου» από φόβο μήπως ξεσηκωθεί ο λαός του Παρισιού), καταδικάστηκε σε θάνατο στις 7 Πραιριάλ του έτους 5 (26 Μαϊου 1797).
Στο άκουσμα της καταδικαστικής απόφασης, ο Μπαμπέφ και ο επίσης καταδικασμένος σε θάνατο Ωγκυστέν Νταρτέ ? (Augustin Alexandre Darthe) προσπάθησαν να αυτοκτονήσουν καρφώνοντας ταυτόχρονα ο ένας τον άλλον με 2 στιλέτα.!!!!
Ο Π. Κανελλόπουλος ? γράφει σχετικά: «Ήταν μία από τις τραγικότερες σκηνές στα χρονικά των δικών.
Όμως έσπευσαν οι δικαστικοί κλητήρες και τους εμπόδισαν να φθάσουν στο ποθητό τέρμα με το ίδιο τους το χέρι. Έφθασαν, την άλλη ημέρα, με το χέρι του δημίου. Ανέβηκαν στο ικρίωμα της λαιμητόμου, αφού σύρθηκαν ως εκεί αιμόφυρτοι…»
........................*
Αδιαλλακτος , αριστερος Ιακωβινος εξεδωσε το "μανιφεστο" με το οποιο κατηγγειλε την ατομικη ιδιοκτησια και απαιτησε αγροτικη μεταρρυθμιση και δημοκρατια.
Για την "Ενωση των Δικαιων" η δημοκρατια διχως οικονομικη ανατροπη ειναι δουλεια, για τουτο πρεπει να υπαρξει κοινοκτημοσυνη, γενικη υποχρεωση σ την εργασια και πληρης κοινωνικη ισοτητα, καταδικη της φιλοδοξιας του εγωισμου και διαπαιδιαγωγηση των νεων για δημιουργια ισχυρων χαρακτηρων.
......................*
Τωρα θα αναρωτηθειτε ,τι σχεση εχουν τα σημερινα μας αδιεξοδα στην οικονομια, κοινωνια, παιδεια, δικαιοσυνη, εργασια, συνταξεις, φορολογια, υλικη και ηθικη, ρατσισμος, καμμενα δαση και ασφυξια κυριολεκτικη και μεταφορικη, με τις διακηρυξεις και τα πιστευω του Μπαμπεφ!
ε! οι συνειδητοποιημενοι και πολιτικοποιημενοι πολιτες , που εχουν αγανακτησει με τα απονερα ολων αυτων και των πλουσιων παπαγαλων των Μ.Μ.Ε., θα πλησιασουν και θα αναγνωσουν με νοημα τον ουτοπιστη " Φρανσουα- Νοελ- Εμιλ (Γκρακχος) Μπαμπεφ"(1760 - 1797).
4 σχόλια:
Συνεχίζεις να με ξαφνιάζεις ευχάριστα.
Θα το ξαναδιαβάσω το θέμα και αφού το κρατήσεις κάποιες μέρες θα ήθελα την άδεια να το αναδημοσιεύσω σαν ξένη δημοσίευση στο δικό μου μπλόκ. Βέβαια με το όνομα σου και το απαραίτητο Λινκ
Μια παρατήρηση αν μου επιτρέπεις. Κράτα τα θέματα πάνω από τρεις μέρες.
Μην τα καις όπως το προηγούμενο πολύ ωραίο θέμα.
Χαιρετώ.
γεια χαρα.
μπορεις ελευθερα να αναδημοσιευσεις οτι βρισκεις αξιο λογου ή ενδιαφερον.
η συμβουλη σου ευπροσδεκτη.
Υ.Γ
η ιστορια σας στη στερνα ανθρωπινη και λιγο μαυρη;
Καλημέρα.
Η ιστορία είναι βίωμα.
Δεν είμαι συνγραφέας
Τσοπάνης είμαι. Αν θέλεις διάβασε και άλλη μια εδώ.
http://bougepas.blogspot.com/
Ευχαριστώ πολύ.
καληνύχτα.
Δημοσίευση σχολίου